Brocade start de uitrol van nieuwe initiatieven voor de channel. Met deze nieuwe programma's ondersteunt Brocade zijn partners bij de realisatie van meer groei in de sterk concurrerende campus lan-markt en kunnen ze beter inspelen op verkoopkansen.
De nieuwe partnerprogramma's bevatten extra korting op deal registratie, extra kortingen op demo programma's en een testexemplaar van de Brocade ICX-switch waardoor partners waardevolle hands-on ervaring opdoen. De nieuwe partnerprogramma's ondersteunen Brocade's ‘The Effortless Network'-visie waarmee nieuwe automatiseringsslagen gemaakt kunnen worden en waarmee ook de campus lan-omgeving vereenvoudigd wordt.
Deze nieuwe partnerinitiatieven zijn onderdeel van het Alliance Partner Network programma van Brocade. De initiatieven zijn niet alleen ontworpen om bestaande partners die campus lan-oplossingen aanbieden te belonen, maar ook om nieuwe partners aan te trekken. Gecombineerd met de laatste toevoegingen aan het campus lan-portfolio van Brocade, met in het bijzonder de Brocade ICX 6430 en Brocade ICX 6450-switches met HyperEdge-technologie, bieden deze nieuwe campus-georiënteerde channelinitiatieven partners een aantrekkelijke waardepropositie gericht op winstverhoging.
‘De uitbreiding van Brocade's ip-aanbod met de campus lan-producten, zijn ongetwijfeld een spannende propositie voor TD Azlan', aldus Steve Cant, directeur Enterprise & Access Networking (EMEA) bij Azlan. ‘Investeringen in Campus lan blijven aantrekken aangezien de sterke groei op dit gebied. Gecombineerd met de behoefte om het steeds groter wordende spectrum van mobiele apparaten in een netwerkomgeving te beheren, zien wij hier een kans voor onszelf en onze channelpartners. De sterke naam die Brocade op dit gebied heeft opgebouwd en de geschiedenis die het bedrijf kent op het gebied van san, geeft onze partners bovendien het vertrouwen dat ze uit kunnen kijken naar betaalbare oplossingen die goede prestaties leveren.'
Meer kortingen op deal registratie
De Brocade ICX-switchlijn is gebouwd voor enterprise class-netwerken, maar zo geprijsd dat het binnen elk budget past. Deze prijsflexibiliteit en bescherming van investeringen zorgt voor concrete groeimogelijkheden voor de channel omdat eindgebruikers steeds meer gedwongen worden te sturen op zakelijke doelstellingen terwijl er, in de huidige economie, gewerkt moet worden met een beperkt it-budget.
Met het nieuwe deal registratieprogramma, komen gekwalificeerde APN-partners in aanmerking voor extra kortingen, bovenop de al bestaande registratiekortingen, op gegarandeerde verkopen die Brocade ICX-producten bevatten. Met dit programma kunnen partners de nieuwste technologieën en oplossingen aan hun klanten aanbieden, zonder in te hoeven boeten op winstgevendheid.
Verbeterd demo- en beloningsprogramma
APN-partners krijgen een fikse korting op de aanschaf van campus netwerk-hardware voor bijvoorbeeld verkooppresentaties of om een eigen testomgeving mee in te richten. Partners mogen ook hun marketingfonds gebruiken om externe kosten te dekken. Op deze manier kan demo-apparatuur, waaronder de nieuwe Brocade ICX-producten, zeer goedkoop aangeschaft kan worden.
Met de uitbreiding van de ICX-productlijn heeft Brocade sterk ingezet op een channelprogramma waarbij partners de producten van te voren kunnen uitproberen. Partners doen hierdoor ervaring op met de producten, waardoor ze op hun beurt de eigen klanten beter kunnen ondersteunen en adviseren bij de implementatie van een campus netwerkstrategie. Brocade heeft wereldwijd inmiddels honderden producten voor partners gereserveerd met als doel de betrokkenheid bij de producten nog meer te verhogen.
Brocade verbreedt daarnaast het eigen beloningsprogramma. Een wereldwijd programma waarin resellers beloond worden voor hun werk bij het verkopen van Brocade-producten. In dit programma worden nu alle Ethernet netwerkproducten van Brocade opgenomen. Om de resellers verder te stimuleren worden gedurende het jaar specifieke acties voor aanvullende beloningen geïntroduceerd. Deze zijn gericht op specifieke producten en oplossingen, zoals de nieuwe producten van de Brocade ICX-switchlijn.
Educatie en training
Met de lancering van een nieuwe trainingssite voor Brocade-partners op MyBrocade heeft Brocade zijn trainingsmogelijkheden verbeterd. Op MyBrocade vinden partners trainingsmateriaal dat uitleg geeft over de producten binnen het campus lan-portfolio van Brocade. Op verzoek van de partners bevat de site nieuwe middelen op het gebied van educatie, certificering en verkoop. Met deze trainingsmogelijkheden biedt Brocade cursussen specifiek gericht op verkoop, voor verschillende doelgroepen en verschillende fases in de verkoopcyclus.
Een nieuwe technische accreditatie, de Brocade Accredited Campus Networking Specialist, is nu ook beschikbaar voor partners die meer kennis en expertise willen op het gebied van Brocade Layer 2/3 Ethernet-producten voor campus-netwerken.
‘Met de introductie van het Brocade ICX'productportfolio en de nieuwe campus-georiënteerde APN-programma's, komt Brocade de belofte na gebruik te maken van de kracht van de channel om IT-transformatie te bewerkstelligen. Tegelijktijdig staan de partners sterker tegenover hun concurrentie', aldus Barbara Spicek, vice president Global Channels bij Brocade. ‘We focussen ons op technologieoplossingen rond onze visie op ‘The Effortless Network' en het uitbreiden van deze op onze go-to-marketstrategie waarbij we partners helpen vereenvoudigde oplossingen te leveren die de complexiteit van een netwerk en operationele overhead verminderen.'
De nieuwe partnerprogramma's zijn nu beschikbaar. Ga voor meer informatie naar www.brocade.com/apn.