De Franse bedrijfssoftwareleverancier Dassault Systèmes heeft voor een onbekend bedrag business intelligence-leverancier Netvibes overgenomen. Dassault staat bekend om zijn producten voor 3D-ontwerp, 3D digitale prototypes en product lifecycle management (plm) en Netvibes om zijn business intelligence dashboards, die in het 3D Experience-platform geïntegreerd worden.
Netvibes is een internetoplossing die holistische momentopnames presenteert van alle informatie over ‘mijn bedrijf' of ‘mijn persoonlijke interesse'. Gebruikers kunnen daarmee eigen dashboards samenstellen voor realtime informatie-monitoring, social media-analyses, kennisdeling en beslissingsondersteuning. Het helpt bedrijven om te monitoren, te analyseren en te begrijpen wat er binnen en buiten de organisatie wordt gecommuniceerd, met intelligente realtime dashboards ter ondersteuning van de besluitvorming. Netvibes maakt het mogelijk om informatie uit interne bedrijfssystemen en databases, externe cloudtoepassingen, social media feeds en live sentiment monitoring van het internet, te integreren in één realtime dashboard.
Gratis persoonlijk dashboard
Netvibes helpt ook meer dan vier miljoen mensen elke maand om zelf een intelligent dashboard te creëren. Dit persoonlijke dashboard is een gratis toepassing waarmee mensen alle interessante informatie uit het nieuws, Facebook, Twitter, foto's video's en ruim 260.000 webapps kunnen volgen. Op elk gewenst apparaat, zoals een desktop computer, de iPhone, iPad of Android-apparaten. Dankzij die flexibiliteit behoort Netvibes tot de bekendste merken op het web. Het gebruiksgemak, de schaalbaarheid en openheid van het universele platform zijn de belangrijkste redenen waarom bedrijven Netvibes gebruiken om op maat samengestelde realtime dashboards binnen hun organisatie beschikbaar te stellen.
Dassault Systèmes gaat Netvibes integreren in zijn 3D Experience-platform om klanten aan kritische beslisinformatie te helpen, zoals het klantsentiment en merkimago, of de meningen van anderen. Hierdoor kunnen bedrijven direct reageren op ontwikkelingen en hun innovatiesnelheid verhogen.
Het Franse Dassault Systèmes is, gekeken naar de omzet, de derde grootste Europese bedrijfssoftwareleverancier na het Duitse SAP en het Britse Sage. Er werken ruim negenduizend mensen bij het bedrijf en wereldwijd heeft Dassault ongeveer 150.000 klanten.