Automatiseerder Ordina en Omniplan, leverancier van software voor financiële planning en advies, werken samen aan een geïntegreerde oplossing voor financieel dienstverleners. Via dit webportal kunnen zowel de dienstverleners als hun klanten terecht voor informatie en advies over hypotheken. De oplossing bestaat uit het Enterprise Adviesplatform van Omniplan en de ATvance Suite van Ordina.
Omniplan ontwikkelt en levert software voor financiële planning en financieel advies aan intermediairs, hypotheekketens, banken, verzekeraars, accountants en fiscalisten. De geïntegreerde adviesplanner dat het bedrijf nu met Ordina aanbiedt, combineert een front-, mid- en backoffice systeem met diepgaande kennis van financiële producten. Het systeem kan zowel door de financieel dienstverleners worden gebruikt als hun klanten.
Klant centraal
Klanten kunnen via een webportal zelf informatie over hun hypotheek inzien, inclusief de stand van hun hypotheek, financieringsmogelijkheden en gekoppelde verzekeringen. Daarmee kunnen ze zich een beter voorbereiden op het advies dat ze willen hebben van hun dienstverlener. Het systeem biedt financieel dienstverleners op hun beurt de mogelijkheid om klanten te adviseren wanneer de situatie hierom vraagt. Zo selecteert het systeem bijvoorbeeld automatisch klanten waarvan de hypotheek binnenkort verlengd dient te worden en genereert het een nieuw voorstel.
Bij het nieuwe adviesplatform is gezorgd voor een integratie van de frontoffice met de mid- en backoffice, stelt Dick Verhaar, algemeen directeur van Omniplan. 'Wij bieden een integrale omgeving die de adviseur en de klant leidt door slim ingerichte adviesprocessen en ondersteuning geeft aan een multichannel marktbenadering. Gedurende het adviesproces heeft de klant altijd inzicht en overzicht in zijn financiële situatie. En de klant kan meedraaien aan de 'knoppen' om te komen tot een zo goed mogelijk advies.'