Leverancier van crm-software Trinicom levert drie softwaremodules aan het Nederlandse klantcontactcentrum van woonwarenhuis IKEA. Het gaat om modules voor e-mail-responsemanagement, webselfservice en callmanagement. De programmatuur wordt als webdienst geleverd. IKEA Nederland werkte voorheen met een andere e-mailmanagementoplossing, maar wil niet zeggen om welke leverancier het gaat.
Het is niet bekendgemaakt hoeveel IKEA-medewerkers met de software aan de slag gaan. Het woonwarenhuis telt twaalf vestigingen in Nederland.
Trinicom uit Wilp richt zich op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van Trinicom 5. Die suite bestaat uit de modules webselfservice, e-mailresponse management, live chat, callmanagement, chatbot en brief-, fax- en baliecontact.
Tot de klantenkring van de crm-leverancier behoren onder andere Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Carglass, Cheaptickets.nl, GVB, Rabobank, Rijksuniversiteit Groningen, Thomas Cook, Univé verzekeringen en Triodos Bank.