In 2012 kopen cio’s wereldwijd voor 19 miljard dollar aan Apple producten voor zakelijk gebruik, zo voorspelt analist Forrester. Er wordt voor 10 miljard dollar aan iPads gekocht en 9 miljard aan Mac pc’s. Dat is meer dan in 2011 toen er voor 12 miljard dollar aan Apple producten werd gekocht.
In 2013 wordt er nog meer gespendeerd aan Apple producten. Cio's kopen dan voor 16 miljard dollar aan iPads en 12 miljard dollar aan Mac pc's, zo meldt Forrester in zijn marktonderzoeksrapport ‘Global Tech Market Outlook for 2012 and 2013'. Ruim 90 procent van de Fortune 500 bedrijven kopen of testen iPads. Het gaat om bedrijven uit verschillende verticale marktsegmenten, zoals de gezondheidszorg, financiële dienstverlening, vliegtuigmaatschappijen en industrie.
Apple speelt in op de toenemende vraag naar iPads. Uit gelekte cijfers van de bestellingen van schermen voor de Apple iPad 3 blijkt dat het bedrijf dit jaar alleen al veertig miljoen stuks van de nieuwe tablet gaat produceren, zo schrijft de Aziatische website Digitimes op basis van bronnen in de toeleveringsketen van Apple. Onder meer Sharp en LG Display worden genoemd als schermenleveranciers. Het gaat om 9,7 inch-QXGA-schermen met een resolutie van 2048 x 1536 pixels. Verwacht wordt dat Apple de nieuwe iPad in maart van dit jaar introduceert.
Vooral op management/emotie/privé gedreven. Kijkende naar mijn ervaring met iPad en MDM software, zeker in combinatie met de iCloud, krijgt het hebben/de emotie de overhand vs effectieve inzet van tablets in het algemeen. Dan is de combinatie Apple en het strikte beleid (zie Apple site wat met MDM dichtgezet/uitgeschakeld mag worden) geen goede op z’n zachtst gezet. Vooral de slechte combinatie van controle en vrijheid voor privé gebruik is opmerkelijk. Waarbij door het privé deel sneller naar iPads gekeken wordt. Wanneer meer naar een effectief door te voeren policy gekeken zou worden, dan zouden er veel meer tablets met bijvoorbeeld Android van Samsung, Asus ed verkocht worden.