IBM introduceert nieuwe social analytics software voor het sociale netwerkplatform IBM Connections. Hiermee kunnen werknemers sneller informatie vinden om de klanttevredenheid te verhogen en processen te verbeteren, aldus de leverancier.
IBM maakte dit bekend aan vijfduizend aanwezigen tijdens de IBM Lotusphere en Connect 2012 conferenties die worden gehouden in Orlando. De nieuwe social analytics software voor IBM Connections integreert wiki's, blogs, activiteiten, e-mail en agenda's. Werknemers kunnen hierdoor bijvoorbeeld informatie halen uit Twitterfeeds, Facebookposts en SAP-applicaties. Medewerkers krijgen hierdoor sneller inzage hebben wat klanten en zakenpartners willen, aldus IBM.
Alistair Rennie, general manager social business software bij IBM, zegt dat de nieuwe analytics software een steun in de rug is van werknemers. Bijvoorbeeld in het vinden van experts om bepaalde problemen op te lossen rond productie, marketing of verkoop. Volgens hem kan de nieuwe analytics software bij goed gebruik een hogere klanttevredenheid en een beter bedrijfsresultaat opleveren.
IBM ondersteunt de analytics software met het IBM Smartcloud platform dat analysesoftware, real-time datamonitoring en samenwerkingsoplossingen combineert.
IBM boekt steeds meer omzet met de verkoop van analytics software. Het bedrijf investeerde de laatste vijf jaar veertien miljard dollar in onderzoek naar deze software, ontwikkeling en overnames. IBM verwacht tegen 2015 met de verkoop van analytics software een omzet van zestien miljard dollar te realiseren.
Nieuwe IBM ecm-oplossing
IBM kondigt de op de IBM Lotusphere en Connect 2012 conferenties ook de IBM Connections Enterprise Content Edition aan. Dit is een geïntegreerd social content enterprise management (ecm) platform dat gecombineerd kan worden met sociale netwerken. Met deze ecm-oplossing kunnen gebruikers office-documenten, web- en socialcontent opslaan en opvragen. Volgens de leverancier kan met IBM Connections Enterprise Content Edition meer en sneller kennis worden gedeeld.