De Amsterdamse voetbalclub Ajax gaat de BlueConic-software van softwareleverancier GX Software inzetten om via alle online kanalen beter met bezoekers in contact te komen. Gekoppeld aan deze ‘online engagement-software' wil Ajax de online benadering van fans professionaliseren. De club doet dit via kanalen als web, internettelevisie, digitale magazines, webshop, Facebook, Twitter, Hyves en apps.
Ajax ondervindt een steeds grotere vraag naar een klantgerichte online marketingstrategie. De voetbalclub wil het grote aanbod van online media segmenteren, zodat de samenhang tussen de verschillende online platformen minder complex wordt. De inzet van BlueConic levert Ajax de informatie, op basis waarvan de club betere beslissingen kan maken over het gebruik van eigen online mediakanalen.
Realtime gegevens combineren
GX Software levert web content management- en online marketingsoftware waarmee Ajax met zijn producten een bedrijfsbrede klantrelatiestrategie op kan zetten. Met BlueConic kan Ajax een fangestuurde aanpak neerzetten die verder gaat dan momenteel kan met de eigen online kanalen.
De voetbalclub zal in de eerste fase realtime gegevens van zijn bezoekers over verschillende online kanalen in één klantprofiel combineren. Op basis hiervan kunnen ze de gebruikerservaringen over verschillende kanalen optimaliseren door bij elk contact realtime relevante content aan te bieden. Op de lange termijn zullen ook andere bronnen en systemen aangehaakt worden om ook daar betere online klantervaring te creëren.
Prima dat ze online het contact willen verbeteren. Echter lijkt het mij verstandig dat ze eerst het offline contact verbeteren. Dat is op de moment ook een chaos!
Mvg,
Simon
of hun Directie/RvC (!)
Nu zit ik al wat jaartjes in het ICT vak dus ik ben nogal gewend aan nietszeggende gebakken lucht termen,
Maar als mijn moeder de inleiding van dit artikeltje zou lezen dan zou ze waarschijnlijk denken dat het om een invasie van aliens gaat.