Avaya, leverancier in communicatie-oplossingen, software en services voor zakelijke omgevingen, presenteerde gisteren haar plannen voor 2012 tijdens het nationale Business Partner Event in Utrecht.
Daarnaast werden de Avaya Channel Awards 2011 uitgereikt voor bijzondere prestaties van business partners in het afgelopen jaar. De Awards werden uitgereikt in de categorieën Unified Communications, Contact Center, DATA, MKB en Distributor Performance. Onder andere KPN Corporate Market, Imtech ICT en Dimension Data vielen in de prijzen.
"Onze business partners zijn essentieel voor het succes van Avaya. Het hoge niveau en de kwaliteit van onze partners is ieder jaar weer indrukwekkend", zegt John van der Velden, Managing Director van Avaya. "Dit jaar hebben we een duidelijke verschuiving gezien wat betreft adoptie van nieuwe technologieën. Zowel het tempo waarin bedrijven nieuwe technologieën integreren, als de impact op de bedrijfsvoering en productiviteit en efficiëntie onder medewerkers, wordt door steeds meer organisaties omarmd."
"Wij verwachten dat deze trend zich in 2012 zal voortzetten. Tegelijkertijd vergt dit een ‘mind-shift’ voor partners", vult Melvin Harmsen, Channel Director van Avaya, aan. "Verwachtingen van eindgebruikers zijn hoog, helemaal vanwege de toegenomen druk op een snelle return-on investment. In 2012 wordt het nog belangrijker voor partners om de voordelen van bedrijfsoplossingen bij voorbaat duidelijk inzichtelijk te maken. Hiervoor is goede kennis van de industrie en een persoonlijke benadering cruciaal. In 2012 zullen verschillende initiatieven uitgerold worden om onze partners hierin zo goed mogelijk te ondersteunen."
De winnaars van de Avaya Channel Awards 2011 zijn:
Unified Communications
KPN Corporate Market is winnaar in de categorie Unified Communications 2011. Onlangs ontving KPN ook al de EMEA Award voor ‘most notable customer win’. KPN Corporate Market sprong eruit vanwege de wijze waarop zij de Avaya applicaties onder de aandacht brengt van haar klanten. De groei-award voor Unified Communications werd dit jaar uitgereikt aan Imtech ICT Communication Solutions. De Avaya business van het bedrijf groeide het afgelopen jaar sterk door succesvolle projecten bij een aantal nieuwe klanten.
Contact Center
De Contact Center Award ging dit jaar naar Dimension Data, voor de innovatieve wijze waarop bedrijfscommunicatie- en samenwerkingstechnologieën ingezet worden om de bedrijfsvoering van klanten te optimaliseren. Dimension Data ontving eerder de ‘EMEA Breakthrough of the Year 2011′-Award van Avaya voor zijn grote technische expertise en groei.
Overige awards:
• Data Networking: Vosko Networking won voor het tweede jaar op rij de Data Leader Award. Vosko won een aantal grootschalige Data Networking projecten in de segmenten zorg en overheid. De groei-award ging naar Axians. Het bedrijf selecteerde Avaya begin dit jaar als nieuw top merk binnen haar data networking portfolio. Door deze samenwerking werd de afgelopen kwartalen verschillende projecten gewonnen in de midmarket.
• MKB: in de categorie midden- en kleinbedrijf viel TeleSpectrum in de prijzen vanwege de toenemende successen met de verkoop van Avaya IP Office, waarmee 85% groei in het MKB segment werd gerealiseerd. Eerder deze maand won LanTel op de Avaya Executive Partner Conference in Berlijn de EMEA MKB Award, vanwege de ontwikkeling van unieke klantproposities op basis van Avaya IP Office.
• Distributor: voor het tweede jaar op rij won Westcon Convergence de Award voor Distributor Performance. Het bedrijf wist haar performance en groei wederom te verbeteren in 2011. Vooral op het gebied van Data Networking hielp Westcon het marktaandeel Avaya verder uit te breiden.
• Outstanding Performance: TSV-Groep won in 2011 een groot aantal Unified Communications projecten bij lokale overheden. De totale Avaya omzet van TSV steeg in 2011 met ruim 200%.