Online crm-specialist Salesforce.com neemt voor een onbekend bedrag leverancier van een mobiele clouddiensten voor social networking Model Metrics over. Model Metrics is met name een specialist op het gebied van strategische ontwikkeling en inzetbaarheid van applicaties binnen sociale netwerken.
Model Metrics is in 2003 opgericht en zag snel in dat mobiele en social technologieën een belangrijke rol zouden gaan spelen in de toekomst van enterprise cloud computing. Model Metrics ging zich daarom focussen op de strategische ontwikkeling en inzetbaarheid van applicaties. Model Metrics maakt gebruik van Force.com, Adobe Flex en AIR, Amazon Web Services, Google en de Apple iPhone, waarmee op maat gemaakte applicaties gemaakt kunnen worden die gebruikt worden voor multimediarijke gebruikerservaringen.
Model Metrics heeft met name in Noord-Amerika een paar honderd klanten, waaronder Blue Shield of California, Heidrick & Struggles en Standard Register. Met de focus op disruptieve mobile technologie heeft Model Metrics meer dan duizend Salesforce-implementaties gedaan voor ondernemingen van iedere omvang, waaronder enkele ondernemingen uit de Fortune 100.
Salesforce.com wil met de technologie van Model Metrics zijn ecosysteem van klanten en partners beter bedienen. De overname komt vlak na de overname van social-crm specialist RightNow Technologies door Oracle.