Microsoft wil zijn marketing meer decentraliseren. 60 procent van de marketing wordt vanuit het hoofdkantoor in Noord-Amerika bepaald. De overige 40 procent wordt door de landenorganisaties ingevuld. In de toekomst moet die verhouding worden omgedraaid aldus Kevin Turner, coo van Microsoft.
Volgens Turner wordt 40 procent van de marketinguitingen lokaal uitgevoerd. 60 procent van de marketinguitingen worden bepaald vanuit het hoofdkantoor in Redmond, Noord-Amerika. Turner vindt dat er meer lokale marketing moet plaatsvinden. ‘Die taak moet worden uitgevoerd door onze internationale reclamebureaus. Ze moeten wel meer divers en creatief worden. Ik denk niet dat deze partijen een goede uiting hebben neergezet die we nog zouden moeten verdienen. Ik denk daarom dat we niet tevreden moeten zijn met wat we doen op het gebied van marketing. Ik vind dat we beter ons best moeten doen. Daar werken we continue aan.'
Achtergrondartikel over Microsoft-coo Kevin Turner
Lees meer in het achtergrondartikel 'Microsoft wil 5,5 miljard eindgebruikers erbij'.