Voormalig IT accountmanager Jarco Penning van InCC Trainingen lanceert Salesbootcamp voor de ICT branche. In tijden waar verkoopcijfers meer dan ooit onder druk staan, zorgt dit trainingsconcept voor verbinding tussen de reguliere sales training en teambuilding.
Het is volgens Penning tijd voor vernieuwing in het verkoopjargon van de gemiddelde ICT onderneming. Op basis van de sportmethodiek van de trainingsroutine van het Amerikaanse leger is de trainer van plan grote stappen te maken. "Salesbootcamp is ontwikkeld om in tijden van laag conjunctuur de verkoopresultaten te verbeteren. Door 80 procent salestraining en 20 procent teambuilding samen te voegen tot één concept worden kennis, energie en teamspirit vergroot. Ik geloof heilig in de kracht van teamwork. Twee weten meer dan één. Als verkoper in de ICT werk je vaak alleen, maar de gemiddelde prospect vraagt in deze branche steeds meer om creatieve oplossingen. Als team ben je veel creatiever, mits iedereen vertrouwen heeft in elkaar. Dat onderlinge vertrouwen ontwikkelen we tijdens de teambuilding op een originele manier."
Dat Penning zijn Salesbootcamp juist in de ICT branche introduceert, is geen toeval. ‘Ik heb jaren gewerkt als accountmanager in de storagebranche. In die tijd heb ik veel geleerd over de do’s en dont’s in deze branche. Juist de combinatie die bij Salesbootcamp voorop staat, is onontbeerlijk voor deze tak. Klanten verwachten enthousiasme en een luisterend oor. Met deze spagaat heeft een verkoper altijd te maken. Het Salesbootcamp programma traint de flexibiliteit en biedt concrete handvatten om het verkoopdoel te bereiken.’