Google geeft voortaan permanente telefonische ondersteuning voor klanten die gebruikmaken van Google Apps for Business. Dit maakte Google bekend tijdens de jaarlijkse Atmosphere 2011-conferentie, die wordt gehouden in het GooglePlex-hoofdkantoor in het Californische Mountain View.
Google geeft voortaan 24×7 telefonische ondersteuning voor klanten die vragen hebben over Google Apps for Business. Dit zegt Amit Singh, verkoopbaas bij Google. Voorheen was er vooral ondersteuning via e-mail en alleen telefonisch bij kritische situaties. Klanten krijgen verder ondersteuning via een webportal, online help-formulieren en een online help center. Deze diensten worden afgehandeld door Google Apps-experts.
Google Apps for Business bestaat onder andere uit Calendar, Docs, Gmail, Sites, Talk en Video. De dienst heeft een service level agreement (sla) van 99,9 procent, aldus Google. 90 procent van de klanten vernieuwen hun abonnement bij Google. Inmiddels gebruiken vier miljoen organisaties en veertig miljoen mensen Google Apps. Elke dag worden vijfduizend nieuwe Google Apps-abonnementen gedownload. De Google App Engine-applicatie verwerkt twee miljard sessies per dag.
Lotus Notes
Google Apps heeft inmiddels een aantal grote klanten, zoals de Britse kledingfabrikant Burberry met tienduizend medewerkers. Andere klanten zijn GoodYear, Ahold, Capgemini, de Britse autofabrikant Jaguar en biotechbedrijf Genentech. Ook de gemeente van Los Angeles heeft gekozen voor Google Apps, maar de migratie van Novell Groupwise naar Google Apps, die wordt uitgevoerd door CSC, heeft vertraging opgelopen om beveiligings- en compliance-redenen. Naar verluidt migreert autofabrikant General Motors (GM) zijn e-mail en kantoorsoftware van een Lotus Notes- naar een Google-omgeving. Honderdduizend werknemers van de op één na grootste autofabrikant ter wereld gaan Google Apps gebruiken.