Blackberry-fabrikant RIM start een onderzoek naar mogelijke nieuwe problemen met zijn internetdiensten. Op woensdag 9 november 2011 merkten diverse Blackberry-gebruikers dat de ping-berichten via Blackberry Messenger, maar ook andere internetdiensten, vertraging leken te hebben. Volgens RIM zijn de problemen niet vergelijkbaar met de storing in oktober 2011, toen Blackberry-gebruikers vier dagen niet konden surfen, ping-en en e-mailen.
RIM heeft al een SWAT-team in het leven geroepen om te zorgen dat de storing van oktober 2011 nooit meer zal voorkomen, en heeft ook een onderzoek gestart naar de klachten die klanten gister hadden. Het lijkt er nu op dat de diensten weer naar behoren werken.
Oktober-storing
De Blackberry-storing begon op maandag 10 oktober 2011. Op dinsdag was het heel even mogelijk om de Blackberry te gebruiken, maar al snel lagen alle diensten er weer uit. Aanleiding was een kapotte switch in het datacenter in het Engelse Slough. Naast consumenten hadden ook veel bedrijven last van de storing. Op donderdag 13 oktober kwamen alle diensten weer langzaam op gang en was de storing voorbij. Blackberry-aanbieders lieten meteen weten dat zij een schadevergoeding van RIM eisten. RIM biedt Blackberry-gebruikers honderd dollar aan apps en bedrijven krijgen een jaar lang gratis technische ondersteuning.