Avaya heeft voor een onbekend bedrag het Britse Aurix overgenomen, leverancier van samenwerkingsoplossingen. Aurix levert onder andere een zoekmachine voor fonetische spraaktoepassingen.
De Aurix-technologie voor het zoeken en analyseren van fonetische spraaktoepassingen wordt geïntegreerd in het Auro-platform en andere Avaya-oplossingen, zoals voor contact centers en unified communications (uc). De gebruiker kan dan een woord in de zoekmachine typen en de Aurix-technologie geeft dan een overzicht van opgeslagen gesprekken die relevant zijn voor de zoekterm.
Sipera
Avaya koopt de laatste tijd meer technologie voor unified communications. Avaya nam begin oktober 2011 voor een onbekend bedrag het Texaanse Sipera over, leverancier van session border controller (sbc)-technologie. Avaya gebruikt deze technologie voor veilige communicatie voor unified communications en contact center-oplossingen. Begin 2012 vallen de Sipera-producten onder het merk Avaya. Telecomdienstverleners van Avaya mogen binnenkort ook de technologie van Sipera verkopen die een aanvulling is op de unified communications en Aura contact centers-producten van Avaya en ook van het overgenomen Nortel.