Microsoft heeft zijn Dynamics CRM on-premise en online versie uitgebreid met nieuwe snufjes. Zo zijn er nieuwe functies voor koppeling met social networking sites. Verder zijn er beheertools voor een betere synergie tussen CRM Online en Office 365 applicaties. De nieuwe functies moeten leiden tot betere klantinteracties, aldus Microsoft.
Microsoft heeft onder andere samenwerkingsoplossingen van Microsoft Dynamics CRM geïntegreerd met die van Office, SharePoint en telefonie-oplossing Lync. Zo kunnen organisaties die deze software gebruiken meer inzicht krijgen van klantgedrag, aldus Microsoft.
Gebruikers van Microsoft CRM Online krijgen updates van de laatste gebeurtenissen en activiteiten op het gebied van verkoop, marketing en klantinteractie. Deze 'activity feeds' zijn op Windows-pc's en op Windows Phone 7 apparatuur direct te volgen. Ook is er een overzicht beschikbaar van het gebruik en kosten van Office 365. Verder heeft de november-update van Micosoft CRM nieuwe functies voor disaster recovery, replicatie & databeveiliging en business continuity.
Salesforce.com, Oracle en Google
Met de nieuwe updates hoopt Microsoft zich staande te houden in de markt voor online-crm en samenwerkingsoplossingen, waar concurrenten zoals Salesforce.com, Oracle en Google zich laten gelden.
Wereldwijd zijn er dertigduizend organisaties en twee miljoen gebruikers die werken met de on-premise Dynamics CRM en Dynamics CRM Online. Microsoft Dynamics CRM is interoperable met het cloudplatform Windows Azure en SharePoint. Klanten kunnen add-on software kopen op de Microsoft Dynamics Marketplace.