GPXS Services breidt zijn aanbod van Managed Mobility Services uit naar een breder spectrum van smartphones, tablets en mobiele apparatuur die gebruikt worden binnen organisaties. Zo kunnen zakelijke klanten nu ook bij GPXS Services terecht voor advies en professionele mobiele diensten voor de merken Apple, Google, Nokia en Microsoft. GPXS Services komt met deze uitbreiding tegemoet aan de veranderende wensen van klanten (multidevice strategy).
Voorheen bood GPXS Services alleen Managed Services voor BlackBerry-toestellen van RIM aan. Door zijn portfolio te verbreden, speelt het bedrijf in op ontwikkelingen op het gebied van mobiele-werkomgevingen. Met de opkomst van nieuwe apparaten op de werkvloer neemt het belang van een gecontroleerde en veilige werkomgeving toe. Individuele werknemers benaderen het centrale bedrijfssysteem namelijk via mobiele apparaten van verschillende fabrikanten, die draaien op verschillende besturingssystemen. De it-afdeling heeft vaak niet de capaciteit en/of kennis in huis om al deze apparaten te ondersteunen en te beveiligen. Dit neemt GPXS Services voor deze bedrijven uit handen.
GPXS Services biedt bedrijven die hun Managed Mobility Services bij hen onderbrengen, continue toegang tot een brede kennis van, en ervaring met alle besturingssystemen en apparaten.
GPXS Services bedient met zijn professionele dienstverlening al sinds 2003 de zakelijke markt voor mobiliteit. Het bedrijf heeft al duizenden gebruikers en honderden organisaties geholpen bij het optimaal inzetten van hun mobiele hardware. De aanwezige expertise omvat BlackBerry, iOS, Android, Symbian, Windows Mobile en de bijbehorende infrastructuur om deze besturingssystemen te kunnen ondersteunen (BES, Exchange, ActiveSync). De klanten van GPXS Services variëren van middelgrote bedrijven tot multinationals en overheidsorganisaties met duizenden mobiele apparaten. GPXS Services levert met Managed Mobility Services een complete serie oplossingen voor organisaties, inclusief advies, ontwerp, installatie en configuratie, beheer, training en support.