ING heeft het huidige platform voor zijn verschillende corporate en lokale carrièrewebsites vervangen door GX WebManager van softwareleverancier GX Software. Het nieuwe content management systeem biedt volgens de leverancier een lagere time-to-market en verbeterde zoekmogelijkheden, met een positieve user experience als resultaat. Door het nieuwe cms heeft ING nu een betere integratie met het backoffice-systeem.
Doel van het ING-project was om een nieuw platform op te zetten om website-initiatieven in een korter tijdsbestek online te krijgen. Volgens de bank is met GX WebManager de time-to-market van recruitmentcampagnes verbeterd. Ook wilde ING met dit project een nieuw backoffice-systeem in gebruiknemen en laten aansluiten op het nieuwe cms.
GX Software heeft ook de zoekmogelijkheden binnen het vacatureaanbod van ING verbeterd. De winst zit volgens de softwareleverancier vooral in de verfijning van de zoekopdrachten en de snelheid waarmee gezocht kan worden. Volgens GX Software koos ING vooral voor hun systeem vanwege de openheid en flexibiliteit. Zo heeft de bank de mogelijkheid om nieuwe componenten te bouwen of in te kopen en in het bestaande systeem te integreren. De bank kan hierdoor beter op trends en vragen van klanten inspelen.