De gemeente Hof van Twente heeft een contract met Perfectview getekend voor de levering en implementatie van een klantcontactsysteem (kcs). De softwareleverancier uit Den Bosch won de aanbesteding die de Twentse gemeente eind mei uitschreef. Het systeem moet de gemeente helpen bij de registratie van klantcontacten en de afhandeling van vragen van burgers en ondernemers. Hof van Twente heeft sinds eind 2009 een programma lopen om de gemeentelijke dienstverlening te verbeteren.
De gemeente Hof van Twente bestaat uit de kern Goor, Delden, Markelo, Bentelo, Diepenheim en Hengevelde. Sinds eind 2009 loopt binnen deze gemeente het project ‘Hof van Twente geeft Antwoord'. Doel is de dienstverlening en achterliggende bedrijfsvoering te verbeteren. Een van de speerpunten is het uitbouwen van de frontoffice tot een zogeheten klantcontactcentrum (kcc). Medewerkers van zo'n centrum moeten dan beschikken over een goede informatievoorziening om klantgegevens snel te kunnen raadplegen en intern documenten digitaal door te sturen. De software die Perfectview levert is gebaseerd op Microsoft-technologie. Het bedrijf richt het relatiebeheer en contactmanagement in met een Dynamics CRM-oplossing. Hiermee zijn klantcontacten met burgers en ondernemers te registreren en af te handelen.
Eerder al sloot Perfectview een vergelijkbare opdracht met de gemeenten Amersfoort voor de levering van Perfectview KCS. In de gebruikersgroep OneGov wordt kennis en ervaring over de Perfectview-software uitgewisseld. Het bedrijf levert software voor customer relationshipmanagement.