Blackberry-toestellen kampen voor de tweede dag op rij met mail- en internetproblemen. De storing van 10 oktober 2011 was rond middernacht verholpen, maar een dag later kampt leverancier Research in Motion (RIM) opnieuw met problemen. Op sociale media wordt geklaagd dat Blackberry-diensten, waaronder Blackberry Messenger voor het pingen, niet werken. Of het probleem wederom te maken heeft met een crashende server in het datacenter in Engeland, is niet bekend. In Nederland lijken alleen klanten van T-Mobile en Vodafone problemen te hebben.
Op de website van Blackberry-maker RIM is het al dagen stil. Er worden persberichten vrijgegeven over nieuwe Blackberry-toestellen in Taiwan en een nieuwe manier om bestanden te delen via de mobieltjes, maar er wordt gezwegen over de storingen in de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (emea). Op het officiële Twitter-account van de Blackberry-klantenservice werd rond drie uur het bericht verspreid dat 'in sommige gebieden vertraging in bericht- en internetsurfdiensten is. Wij werken eraan de normale service zo snel mogelijk weer in orde te maken.' Hoe lang het zal duren voor de storing is opgelost, is onbekend.
Crash in serverpark
Blackberry heeft nog geen officieel statement naar buiten gebracht, waardoor de woordvoerder in Nederland geen uitspraken kan doen over deze tweede storing. Op 10 oktober 2011 was er een servercrash in het datacenter van RIM in Slough, nabij Londen. Waarom deze crash zulke grote gevolgen had, is onbekend. Er gaan geruchten dat de storing tot 22 oktober 2011 blijft voortzetten en er alleen van 0.30 tot 12.30 uur verbinding is, maar Computable heeft dit niet bevestigd kunnen krijgen.
Ik zit bij Hi ik heb er ook last van , Ik vind dat iedereen recht heeft op de dagen hoellang de storing nog duurt de dagen daarna iedereen gratis mag sms’en!!
Ik heb mijn telefoon ook net zes weken, nou wat een fun heb je dan met zn bedrijf. Een miljoenen bedrijf dat z’n rotzooi nog niet eens goed voor elkaar heeft.
Heb je er ook nog een abonnement op en Vodafone kan er ook niks aan doen wel rotzooi kopen van z’n bedrijf, maar er verder niet garant voor staan.
Ik ben echt het type dat wel zonder ping kan, maar wat dus het vervelende is aan deze situatie: al mijn beltegoed is op, terwijl normaal ik 1 a 2 maanden kan doen met 8 euro beltegoed. Kan ik de kosten, die ik heb gemaakt, tijdens de BlackBerry storing, laten declareren? Want m’n internet doet ’t niet, maar toch betaal ik ervoor.
Kan iemand antwoorden op mijn vraag?
Met vriendelijke groet
Pingende vrouwtjes; kunnen jullie dit soort opmerkingen liever op je hyves paginaatjes zetten? Het is hier geen mutsenforum.
kpn ligt er ook uit!! zwaar kberoerd dit alles (schadevergoeding?!)
ik heb hi en heb ook problemen.. ik baal er flink van, kan best zonder internet op mijn telefoon, maar ik betaal er wel gewoon voor, vind het zonde als ik dadelijk een tijdje betaal voor een service waar ik geen of beperkt gebruik van kan maken.
ik heb van vodafone een sms gahad dat de storing tot 22 oktober duurt. vreemd dat ze dit al van te voren kunnen melden. de grootste miskoop van de eeuw die bb. elke keer heb ik er problemen mee
ik vind dit echt onzin!! in deze tijd dat je niet kan pingen vind ik dat je gratis mag smsen want, ik betaal wel gewoon voor een maand lang internet!!!!!!!!!!!
@Jenny:
Zelf zit ik ook bij Vodafone, alleen heb ik die sms niet ontvangen. Vreemd, wanneer heb je deze gehad dan als ik vragen mag? En vanaf welk telefoonnummer?
Ik heb KPN, en niks doet het bij mij. Hoelang gaat dat ongeveer duren die storing ?