JIS Nederland en Infocube hebben per 1 september een overeenkomst tot bedrijfsbrede samenwerking getekend. Hierdoor kan JIS Nederland gebruik maken van de structureel sterke positie van Infocube en haar grote, internationale organisatie. De overeenkomst houdt in dat er een gezamenlijke afstemming zal zijn op het gebied van organisatie, marktbenadering en toepassing van (project)methodieken.
De samenwerking met het grotere Infocube heeft tot gevolg dat de volledige organisatie ruim 100 medewerkers gaat tellen. Infocube levert al meer dan tien jaar de ERP-software van Jeeves en is al acht jaar QlikView-partner. Met meerdere kantoren in Scandinavië en de Verenigde Staten behoort het bedrijf wereldwijd tot de grootste Jeeves-partners. Gezamenlijk tellen JIS en Infocube meer dan 500 klanten in 23 landen. Juist deze schaalgrootte is volgens Jos Bruins, directeur JIS Nederland, één van de belangrijkste redenen tot samenwerking. "Het geeft de kracht om onze markt uit te breiden naar grotere opdrachtgevers waarbij we tevens beschikken over veel bredere kennis binnen de eigen organisatie. Bovendien krijgen onze klanten toegang tot een grote hoeveelheid Jeeves- en QlikView-applicaties."
Stappen
Infocube zal een belang van 51% in JIS Nederland nemen. Vanuit de directie van Infocube neemt Jonas Hammarberg zitting in het directieteam van JIS Nederland. "Het is onze strategie om met de juiste mensen een gezonde groei te bereiken. Door deze alliantie krijgen we meer kennis op het gebied van Jeeves en QlikView, waardoor we kansrijker worden op de internationale markt", zegt Jonas Hammarberg, vicepresident en creative director van Infocube. "Door consolidaties die er in de markt plaatsvinden zullen de kleinere spelers op de ERP- en CRM-markt in de komende jaren moeilijke tijden doormaken. De performance van softwareconsultancybedrijven van onze grootte is beter op het gebied van stabiliteit, winstgevendheid en focus. Issues die van belang zijn in een snel veranderende markt. Met perfecte ERP-, CRM- en BI-oplossingen voor een aantal branches verwachten we het vertrouwen te winnen van nog meer internationale klanten, die net zo efficiënt en ondernemend willen zijn als onze bestaande klanten."