Cisco gaat samen met zijn partner KPN StadiumVision uitrollen in de Amsterdam ArenA. Hierdoor krijgen bezoekers gerichte high-definition content en relevante digitale content aangeboden. Sponsors en adverteerders krijgen hiermee nieuwe communicatiekanalen om hun diverse doelgroepen te benaderen. De verbouwing moet klaar zijn voor de finale van de Uefa Europa League 2013.
Het Cisco StadiumVision-systeem wordt het komende jaar door de Cisco en KPN in de Amsterdam ArenA aangelegd. Het zal gereed zijn voor de lancering van Amsterdam ArenA 2.0, op 16 augustus 2012. Met behulp van StadiumVision is het voor Amsterdam ArenA mogelijk om ongeveer zeshonderd high-definition schermen in het hele stadion centraal te beheren en aan te sturen met digitale video en content.
Nabije toekomst
De eerste fase van het project is in augustus van 2011 opgeleverd. Skybox-bezoekers en VIP's krijgen hiermee exclusieve premium video content te zien. Zo is het mogelijk om een beleving te bieden die gedifferentieerd is van alle andere delen van het stadion. In de nabije toekomst zullen fans in dit deel van het stadion via StadiumVision bestellingen kunnen doen aan de hand van een interactief menusysteem. In de overige delen van het stadion komen deze mogelijkheden in de komende twaalf maanden beschikbaar.
De afgelopen jaren heeft Amsterdam ArenA alle systemen op een centraal ip-netwerk aangesloten. Apparatuur voor toegangscontrole, betaalsystemen, beveiligingscamera's en alle video- en contentsystemen kan nu centraal beheerd worden via het intelligente Connected Stadium-netwerk. Dit netwerk vormt tevens de basis voor de huidige vernieuwingen.
Buiten stadion
Binnen twee jaar zal Amsterdam ArenA deze mogelijkheden ook uitbreiden tot buiten het stadion. Bezoekers kunnen bijvoorbeeld thuis of onderweg via hun smartphone geïnformeerd worden over de wedstrijd of het evenement. Ze kunnen informatie krijgen over hoe ze het beste kunnen reizen naar de Amsterdam ArenA, over de voetbalteams of over de optredende artiesten, aangevuld met gerichte advertenties.
Nog meer interactief opgedrongen media gif. Kunt dus eigenlijk ook gewoon vanaf de bank zitten kijken naar de wedstrijd die afgewisseld word met commercials. Ga je nu naar een wedstrijd voor het spel of wordt er als toeschouwer met je gespeeld? Kortom platte commercie met van die lullig opgestelde schermpjes waar geen mens om maalt. Bedenk toch eens iets nieuws en laat die netwerk leveranciers toch niet alles doordrukken.