Pega’s CPM voor Treasury, aandelen en transactiebeheer-oplossing zorgt voor operationele kostenbesparingen en biedt een consistente klantenservice voor alle producten en regio’s. De oplossing geeft financiële instellingen een toekomstgericht bancair platform door het leveren van een uitgebreid, klantgericht overzicht van producten, regio’s en kanalen dat de behoeften van klanten kan voorspellen en zich daaraan kan aanpassen, zegt Pegasystems.
Bij het bepalen waar ze hun bankzaken onderbrengen, geven bedrijven in het selectieproces de hoogste prioriteit aan gemakkelijke toegang tot diensten en informatie via alle kanalen. Uit een gezamenlijk onderzoek uitgevoerd door Finextra Research en Pega bleek dat bijna de helft van alle zakelijke respondenten de hoeveelheid zaken die ze bij een bank hadden ondergebracht bij één of meerdere banken verlaagden vanwege inconsistente klantenservice en gebrek aan geschikte self-service-tools. Bovendien zou zeven van de tien overwegen over te stappen naar een andere bank voor betere klantenservice in relatie tot de inschrijving van nieuwe klanten.