De nieuwe SmartDocuments Webclient sluit aan op trends als Het Nieuwe Werken en verhoogde mobiliteit van de medewerkers. Eindgebruikers kunnen met de webclient overal en op elk gewenst moment documenten opstellen en in een proces laten opnemen: op de werkplek, langs de snelweg of bij de klant. Dat scheelt tijd en verhoogt de inhoudelijke kwaliteit van de documenten en processen, omdat gebruikers snel en adequaat kunnen reageren.
De toepassing is intuïtief in gebruik en beschikt tevens over integraties met een aantal van de Enterprise Content Management-systemen van de belangrijkste partners van SmartDocuments. Hierdoor is het mogelijk online gemaakte documenten direct correct en volgens wet- en regelgeving te archiveren. De webclient is binnen alle gangbare internetbrowsers en op ieder gangbaar besturingssysteem te gebruiken.
De SmartDocuments webclient is ook geschikt voor gebruik op de iPad en andere tablets. Dit sluit aan bij de trend in de markt om medewerkers steeds mobieler en meer tijd- en plaatsonafhankelijk te laten werken. Een bestelling kan nu bijvoorbeeld direct bij en samen met de klant op de iPad worden verwerkt en men ontvangt de bevestiging meteen per e-mail terug. Een proces-verbaal van opsporings- of handhavingsambtenaren kan ook op deze manier sneller ter plekke worden opgesteld en verwerkt. Dat scheelt veel administratief werk, verkort de processen en leidt tot sneller resultaat.