Met een behoorlijk scherpe website en video pakt Cisco zijn aartsrivaal Juniper hard aan met verwijten over laattijdige leveringen en overdreven beloften. Het is helemaal niet de stijl van Cisco om de spot te drijven met zijn concurrenten, maar deze keer schiet de netwerkleverancier uit San José met scherp.
Op de website www.overpromisesunderdelivers.net hekelt Cisco Juniper in een video over een slecht afgeleverde pizza. Er staat ook een teller waarop gewezen wordt op de door Juniper aangekondigde producten die nog steeds niet afgeleverd zijn.
Juniper doet het af als een publiciteitstunt. Tot twee jaar geleden pakte Juniper zelf uit met bijtende cartoons van Kevin Pope over de producten van Cisco. Daar kwam een einde aan in maart 2009.
Cisco gaat door een heuse reorganisatie en voelt net als Juniper de druk van HP, dat zich steeds meer op de netwerkmarkt gaat richten. Vorige maand plukte Cisco-ceo John Chambers nog twee topmannen weg van bij Juniper. Eén en ander heeft de concurrentie tussen beide rivalen verder aangescherpt.
In samenwerking met Datanews