CAS Software -vooral bekend als leverancier van crm-systemen voor het mkb in Duitsland- heeft de X3-versie van de crm-software gelanceerd. Het crm-systeem,ondersteund nu alle populaire mobiele apparaten zoals de iPad en Android, Symbian, Iphone en Blackberry toestellen. Tevens zijn de meest gebruikte sociale netwerken als Facebook, Twitter en Linkedin nu in de software geïntegreerd.
Steeds vaker werkt men vanuit huis of bij de klant in plaats van op kantoor. Mobiele apparaten zoals smartphones en tablets worden daarbij vaak gebruikt. Het is daarom van belang dat de belangrijkste bedrijfsgegevens zoals offertes, presentaties en contactgegevens eenvoudig via deze apparaten te benaderen zijn. De nieuwste versie van het crm-systeem van CAS geeft hier antwoord op.
De verbeteringen van het CRM-systeem komen voort uit de feedback van gebruikers. Zo bleek er behoefte te zijn aan het beheren van klantcontact dat plaatsvindt via sociale netwerken. Per klant is eenvoudig communicatieverkeer op te starten via je favoriete sociale netwerk. Een andere wens komt voort vanuit de behoefte van marktonderzoekers. Met de 'survey'-module kunnen bijvoorbeeld nu onderzoeksresultaten en klantgegevens aan elkaar worden gekoppeld. Met de enquêtes die via de software aangemaakt zijn wordt data verzameld. De onderzoeks-resultaten kunnen vervolgens worden gecombineerd met bestaande data uit het crm-systeem. Dit maakt het uitvoeren van marktanalyses eenvoudig en houdt resultaten up-to-date.