Smart SharePoint Solutions heeft de introductie van het nieuwe cloud computing platform Microsoft Office 365 aangegrepen om de bedrijfsoplossingen Financial Suite en Legal Platform nog efficiënter te maken. Het pakket voor het projectmatig organiseren van terugkerende activiteiten in de financiële planning en control-cyclus is nu beschikbaar in de Office 365-omgeving.
Smart SharePoint Solutions ontwikkelde Financial Suite en Legal Platform oorspronkelijk voor gebruik met Microsoft SharePoint 2007. Beiden blijven beschikbaar in deze versie. Voor SharePoint 2010 en voor gebruik met SharePoint online binnen Microsoft Office 365 bleken aanpassingen nodig om Financial Suite en Legal Platform optimaal te laten functioneren. Deze aanpassingen zijn in relatief korte tijd gerealiseerd, waarmee Smart SharePoint Solutions wil benadrukken dat het bedrijf de introductie van Microsoft Office 365 ondersteunt.
De belangrijkste optimalisaties in Financial Suite die ter gelegenheid van de introductie van de versie voor Microsoft Office 365 zijn doorgevoerd, betreffen: uitgebreidere opties voor My Dashboard, waaronder het kunnen volgen van de voortgang van het financiële beheersproces met het oog op bewaking van de juistheid, tijdigheid en volledigheid; het gebruik van gantt charts voor rapportage en budgettaken; een aparte onderhoudsomgeving voor het aanmaken en onderhouden van taken; een vereenvoudigde installatiemogelijkheid; aparte websites voor opslag van documenten per jaar per rapportage-, prognose- en budgetcyclus; vereenvoudigde zoekstructuur voor documenten; balansdossier per jaareind; uitgebreider mogelijkheid voor documentenbeheer voor intercompany en consolidatiewerkzaamheden.
De belangrijkste optimalisaties in Legal Platform die ter gelegenheid van de introductie van de versie voor Office 365 zijn doorgevoerd betreffen: company register met geografische weergave van bedrijven; automatisch bijgehouden schema's voor organisatie- en geografische structuur en eenvoudige documentenopslag; contract register met live bijgehouden actie-items, my contracts, status van af te werken contracten, registratie van verantwoordelijkheden; bijhouden van telefoon en andere gespreksnotities gerelateerd aan de respectieve contracten; verbeterde weergave van de contracten gekoppeld aan de weergave van de balans en resultatenrekening en directe weergave van verzekeringen, niet uit de balans blijkende verplichtingen, et cetera; claim register met live 'Actie overzich', My claims, financiële resultaten per jaar, weergegeven per ontvangen en per uitgegeven claim, verloop van de claim; uitgebreid met multi-sites versie.