De nieuwe solution accelerator van Progress Software verbetert de samenwerking-, marketing- en code-sharing-mogelijkheden. Reisorganisaties kunnen hierdoor hun klanten meer reisbestemmingen aanbieden, premium klanten beter ondersteunen en producten en diensten van verschillende partners zonder problemen gecombineerd aanbieden.
De Progress Responsive Travel Alliances solution accelerator verkort de tijd die nodig is om nieuwe diensten en producten op de markt te brengen. Hierdoor worden er sneller nieuwe en aanvullende inkomsten gegenereerd. De solution accelerator kan eenvoudig worden aangepast aan de bestaande legacy it-systemen en worden geïntegreerd binnen de eigen bedrijfsprocessen. De oplossing maakt het ook mogelijk voor medewerkers van de klantenservice van luchtvaartmaatschappijen om gebruik te maken van verschillende centrale boekingssystemen die onderling gekoppeld zijn. Deze worden als één geïntegreerd systeem gepresenteerd. Dit zorgt ervoor dat zij tijdens ieder contactmoment overzicht hebben van de gezamenlijke passagiers en op basis van deze gegevens actie kunnen ondernemen.
Door Progress Responsive Travel Alliances solution accelerator te combineren met Progress DataXtend Semantec Integrator, kan een nieuwe en innovatieve methode voor het beheren van complexe samenwerking worden gerealiseerd. Het uitgangspunt van een universeel toegankelijk Passenger Name Record (PNR) in combinatie met de bijhorende soa-webdiensten die beheerd moeten worden, hoeft de industrie niet langer af te schrikken.
De oplossing stelt alliantiepartners in staat om de klant één gezicht te bieden, terwijl de zakelijke voorwaarden en afspraken van iedere partnerovereenkomst of het alliantielidmaatschap in acht worden toegepast. De nieuwe Progress Responsive Travel Alliances solution accelerator benut de mogelijkheden van Business Process Management (bpm), Business Transaction Assurance (bta), service-oriented architecture (soa) en datamanagement.