Ict-bemiddelaar Myler gaat vanaf september 2011 zijn geregistreerde zzp'ers een online administratie aanbieden voor het boeken van de uren en het bekijken van facturen. Met de tool Profit2gether wordt het voor Myler mogelijk om het facturatieproces te verbeteren en stroomlijnen.
De nieuwe online tool van Myler is ontwikkeld door Afas. Geregistreerde zzp'ers kunnen via Profit2gether de eigen gegevens up-to-date houden en het geeft inzage in facturen, contracten, uittreksels, rapportages en VAR-verklaringen. Ook kunnen zzp'ers dossieritems insturen als inkoopfacturen, inzetformulieren, vragen, klachten en beoordelingen. Via statusupdates en geautomatiseerde e-mails wordt de zzp'er op de hoogte gehouden van verschillende dossieritems. Ook krijgt hij taken van Myler toegewezen en krijgt hij automatisch een seintje wanneer bijvoorbeeld de VAR verloopt, een factuur nog niet opgestuurd is of een contract nog niet retour is. Tot slot kan de zzp'er zich via de tool inschrijven voor evenementen en diensten.
Uren accorderen
Maar Profit2gether is meer, zoals de naam al zegt. Ook Myler profiteert van de tool. De opdrachtnemer kan gewerkte uren via nacalculatie op basis van een geldigheidscombinatie op het project laten boeken. Myler kan hierdoor de uren accorderen en afmelden. Hierdoor wordt het voor de bemiddelaar mogelijk om op basis van de geaccordeerde uren en het inkooptarief, zoals dat is vastgelegd op de projectfase, een inkoopfactuur voor de opdrachtnemer te genereren. Vervolgens wordt de inkoopfactuur via het digitaal dossier en de portal aan de opdrachtnemer beschikbaar gesteld. Deze inkoopfactuur start automatisch de workflow van Myler en wordt verder afgehandeld
Volgens Myler-directeur Toon van Bodegom worden alle processen voor zowel opdrachtgever als zzp'er transparant. ‘Zo wordt onder andere het proces van uren aftekenen versneld. Zzp'ers zitten niet te wachten op administratieve rompslomp, dus die last nemen wij nu uit handen. Daarnaast kunnen we sneller tot betaling overgaan. Een zzp'er krijgt binnen dertig dagen zijn geld.'
Myler biedt Profit2gether gratis aan. De tool is in september 2011 gereed.
Zo’n tool hebben de meeste bemiddelaars en zorgt dus voor extra administratie. Je kan er immers niet alles in kwijt, dus niet je kosten, afschrijving ect. Dus i.p.v. een administratiesysteem moet je er twee bijhouden. O, nee drie, nog een voor je opdrachtgever. Veel dubbelwerk dus dat het niet te voorkomen is. So be it, maar om het te verkopen als feature is wel een prestatie.