Softwareleverancier en data-integratiespecialist Informatica koopt voor een onbekend bedrag datareplicatiespecialist WisdomForce en ActiveBase, een specialist in het maskeren van data . Informatica gaat de technolgie van WisdomForce inzetten voor data replicatie-oplossingen die kunnen worden ingezet bij datawarehousing en het analyseren van ‘big data’.
Informatica zegt door de overname van Wisdom een breed scala aan replicatieoplossingen te bieden. De replicatiesoftware is geschikt voor databasesystemen van Oracle, IBM DB2,Teradata, Netezza, Microsoft SQL Server, Vertica, Greenplum, Sybase, MySQL, PostgreSQL en HP Neoview. WisdomForce synchroniseert verder terabytes aan data voor warehousing, online transaction processing (oltp) en online analytical processing (olap) systemen.
Activebase
Met ActiveBase software kunnen gebruikers prestaties en beveiliging van een Oracle database beheren, zonder de applicatie of de configuratie van de Oracle database te hoeven aanpassen. ActiveBase stelt de gebruiker in staat (real time) database ‘requests' te onderscheppen, analyseren, optimaliseren, prioriteiten, auditen, maskeren, encrypten en/of af te schermen. ActiveBase wordt onder andere gebruikt door Visa, Orange en Coca Cola. Quobell is de reseller en consulting partner van ActiveBase voor Nederlandse klanten.
Goed tweede kwartaal
In het tweede kwartaal van 2011 haalde Informatica een omzet van 192,7 miljoen dollar. Dat is 24 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2010 werd gerealiseerd. De verkoop van licenties steeg met 23 procent aar 86,3 miljoen dollar. De nettowinst bedroeg 26,2 miljoen dollar. Dat is 35 procent meer dan de 17,4 miljoen dollar winst in het tweede kwartaal van 2010.