Oracle neemt voor een onbekend bedrag InQuira over, leverancier van knowledge management software dat gebruikt wordt in crm-oplossingen voor onder andere contact centers. De software van InQuira is ontwikkeld om simpel gestelde vragen te beantwoorden. Oracle werkte al enige tijd samen met InQuira, dat zijn hoofdkantoor in het Californische San Bruno heeft staan.
Oracle zegt dat contact centers met de knowledge management software van InQuira de klanttevredenheid kunnen verhogen. Onder andere door snel vragen van klanten te beantwoorden.
De Oracle CRM On Demand software en InQuira's On Demand Web Self-Service applicaties waren al geïntegreerd doordat de twee bedrijven al een paar jaar samenwerken. Door de integratie van Oracle en InQuira software is het voor medewerkers van contact centers mogelijk om op een consistente manier te reageren op vragen van klanten, die via het web (e-mail en chat), telefoon en sociale media binnen komen. Helpdeskmedewerkers krijgen via de geïntegreerde oplossing een actueel overzicht met de problemen, de vragen van de klant en de acties die al zijn ondernomen.
De software van InQuira wordt onder andere gebruikt door ict-leveranciers zoals Eset, Zebra Technologies, Blue Coat, Invensys en Juniper Networks.
Binnen Nederland wordt de kennismanagement software van InQuira o.a. ingezet binnen Achmea en Canon. Ook de wereldspeler Apple maakt gebruik van InQuira.
Ik feliciteer Oracle & InQuira met deze overname en zal de toekomstige productontwikkelingen blijven volgen.