Microsoft investeert in totaal 5,8 miljard dollar in tools, trainingen en incentives voor ict-dienstverleners die de cloudgebaseerde software van de leverancier willen verkopen. Dit maakte de softwareleverancier bekend op zijn jaarlijkse Microsoft Worldwide Partner Conference (WPC) 2011, dat onlangs in Los Angeles werd gehouden.
Microsoft hoopt dat ict-dienstverleners door deze extra steun meer cloudsoftware aan klanten weten te verkopen, zoals Microsoft Office 365, Windows Azure, SQL Server, Hyper-V en System Center. Klanten kunnen deze software gebruiken voor private cloud computing-omgevingen.
Partners kunnen extra geld verdienen door middel van ‘incentives', als ze deelnemen aan Software Assurance Planning Services dat in augustus 2011 beschikbaar komt. Partners moeten dan meer software en diensten zien te verkopen aan klanten die mee doen aan het Microsoft Software Assurance-licentieprogramma.
Microsoft Dynamics CRM Online
Ict-dienstverleners die meedoen aan het Microsoft Dynamics CRM Software Advisor Program (CSA) krijgen tot wel 40 procent commissie als ze nieuwe klanten winnen voor Microsoft Dynamics CRM Online-software.