Meer dan vijftigduizend bedrijven uit de hele wereld testen de nieuwe Microsoft Office 365 applicatie die afgelopen 28 juni werd aangekondigd. De bedrijven kunnen deze cloudapplicatie dertig dagen gratis uitproberen. Dit meldt Microsoft tijdens zijn jaarlijkse Microsoft Worldwide Partnership Conference 2011 die dit jaar wordt gehouden in Los Angeles. Microsoft wil met de vijftigduizend nieuwe gebruikers laten zien dat het sterk staat tegenover Google Apps.
Office 365 wordt door Kevin Turner, chief operating officer van Microsoft, omschreven als een 'Google butt-kick', een trap tegen het achterste van Google. Office 365 concurreert tegen Google Apps. Microsoft wil met deze mededeling laten zien dat klanten grote interesse hebben in zijn cloud computing oplossingen. Het zijn met name nieuwe klanten die Office 365 uitproberen, de opvolger van de Business Productivity Online Suite (BPOS). Microsoft zegt verder dat in het vierde kwartaal van dit jaar Dynamics CRM Online als een add-on op Office365 wordt aangeboden.
Microsoft verwacht nog meer nieuwe klanten die aan de slag willen met Office 365 en Dynamics CRM. Daarom moeten it-dienstverleners, die Microsoft wederverkopen, ook aan de slag om meer cloudoplossingen van Microsoft aan de man te brengen. Bijvoorbeeld Windows Intune, Windows Azure, Dynamics CRM Online en nu ook Office 365.
Microsoft Cloud Accelerate
Inmiddels hebben twintigduizend wereldwijde it-dienstverleners, waaronder ook Nederlandse, zich ingeschreven voor Microsoft's Cloud Essentials en Cloud Accelerate aanbiedingen. Microsoft Cloud Essentials Pack biedt trainingen, pre-sales, technische ondersteuning en marketingondersteuning voor de verkoop van cloudapplicaties zoals Office 365. De Microsoft Cloud Accelerate is voor partners die veel investeren en kennis hebben van Microsoft cloudoplossingen. Ze moeten online diensten verkopen en gecertificeerd zijn voor het Azure platform en klantreferenties hebben.
30 dagen? Is dat niet wat beperkt als je serieus aan de slag wilt.