Sigmax introduceert SequriX, een direct inzetbare mobiele oplossing voor beveiligings-bedrijven. SequriX bestaat uit software op een handcomputer die surveillanten efficiënt ondersteunt tijdens dienstrondes en het opvolgen van alarmmeldingen. Het webbased backoffice systeem van SequriX bevat een functionaliteit voor het plannen van dienstrondes en heeft uitgebreide mogelijkheden om rapportages te maken.
Met SequriX kunnen beveiligingsbedrijven het surveillanceproces, alarmopvolgingen en alle bijbehorende administratie automatiseren. Het pakket maakt een eind aan papierwerk en versnipperde informatie en reikt surveillanten alle instructies en historiegegevens aan op een presenteerblaadje. Met de handcomputer leggen surveillanten bevindingen vast en handelen zij taken en alarmmeldingen af. De software leidt de surveillant stap voor stap door zijn taken. SequriX verhoogt zo de kwaliteit van geregistreerde gegevens op locatie. Verplichte invoervelden reduceren de kans op vergissingen en fouten. Ook meldingen van particuliere alarmcentrales en regionale alarmcentrales van politie, brandweer en derden kunnen worden vastgelegd in SequriX. Een beveiligde verbinding waarborgt dat alleen surveillanten gegevens kunnen opvragen op de handcomputer.
Op de achtergrond worden alle geregistreerde bevindingen automatisch doorgestuurd naar het backofficesysteem – SequriX Central – voor verdere verwerking. Klanten kunnen per e-mail geïnformeerd worden over meldingenstatus en de afwikkeling via automatisch gegenereerde rapportages. De software bevat eveneens een functionaliteit voor het efficiënt plannen van dienstrondes en het maken van rapportages ter ondersteuning van de bedrijfsvoering.
SequriX is een online dienst. Het systeem is met een persoonlijke inlogcode toegankelijk via een beveiligde internetverbinding. Dit maakt dat de initiële investering en de belasting van deict-omgeving van beveiligingsbedrijven minimaal is.