Newtel Essence, een 100% dochteronderneming van KPN, kiest voor de verkoop van 0800/0900 servicenummers aan het MKB voor een partnermodel. Daarmee vergroot het bedrijf haar afzetmarkt en biedt het aangesloten partners de mogelijkheid om hun portfolio uit te breiden.
Naast directe verkoop van servicenummers gaat Newtel Essence nu ook servicenummers verkopen via het indirecte kanaal. De verkoop door partners kan ook worden gecombineerd met aanvullende diensten van KPN waaronder routeringmogelijkheden, applicaties voor management informatie, CRM, dialing en Contact Center applicaties. Partners kunnen met de eindgebruiker competitieve prijsafspraken maken. De servicenummers verlopen via het netwerk van KPN.
Marcel Reuvers, algemeen directeur van Newtel Essence: ‘Het is duidelijk een win-win situatie voor alle betrokken partijen. Door te kiezen voor een indirect verkoopkanaal vergroten wij onze markt in het MKB en stellen we partners in staat om aan de eindgebruiker toegevoegde waarde te leveren op de servicenummers. Daarbij kun je denken aan o.a. postcode routeringen en routeringen op tijd en datum.’
Bedrijven met meer dan tweehonderdenvijftig werkplekken blijft Newtel Essence met haar eigen salesorganisatie rechtstreeks bedienen.
De eerste overeenkomsten met partners zijn gesloten.