News Corporation heeft de slechtdraaiende sociale netwerksite Myspace verkocht aan webadvertentiebedrijf Specific Media voor naar verluidt 35 miljoen dollar. Als onderdeel van de verkoop neemt het Amerikaanse mediabedrijf van Rupert Murdoch een minderheidsaandeel in Specific Media. In 2005 kocht News Corp Myspace nog voor 580 miljoen dollar. De site werd echter daarna links en rechts ingehaald door andere sociale media en vernieuwende websites. Specific Media, met zanger Justin Timberlake als een van de co-investeerders, wil toch proberen om van Myspace weer een bloeiende sociale netwerksite te maken.
Myspace zegt in een persbericht dat het in de maand mei 34,9 miljoen Amerikaanse 'unieke' gebruikers had. Volgens The Wall Street Journal overweegt Specific Media een beursgang van Myspace voor te bereiden, nu het beursklimaat voor sociale mediabedrijven zeer gunstig lijkt. De zakenkrant meldt verder dat de verkoop gepaard gaat met een ontslagronde, waarbij het personeelsbestand van 450 man zo'n beetje is gehalveerd. Twee jaar geleden telde Myspace nog 1400 medewerkers.
Myspace gold in 2008 nog als wereldwijd grootste online vriendennetwerk. De site werd in 2003 opgericht door de ict'ers Chris DeWolfe en Tom Anderson. Hun bedrijf, Intermix Media, loofde een beloning uit voor de werknemer die op de site de meeste vrienden wist binnen te loodsen. Dat was het startsein voor een stormachtige groei, met name nadat er ook muziek en video gepresenteerd konden worden. Elke zich respecterende nieuwe muziekband moest wel een Myspace-profiel hebben, anders werd die niet serieus genomen. Verder waren er relatief veel ict'ers te vinden die Myspace als platform gebruikte voor het presenteren en delen van eigen toepassingen.
In de loop van 2008 liep het mis met de sociale netwerksite. Volgens Wikipedia bleven de bezoekers weg door een mislukte nieuwe lay-out en het gebruik van catcha's. Bovendien was Myspace sterk gericht op de Verenigde Staten en Groot-Brittannië en werd het internationaal voorbij gestreefd door Facebook.