Ict-dienstverlener Ordina laat Microsoft- en Java-professionals hun krachten meten in de ‘Battle of the Gurus’. In verschillende rondes kunnen deelnemers collega’s uit het vak uitnodigen om elkaars kennis te testen. Uiteindelijk verschijnen de beste Gurus tegen elkaar in de finale om te strijden voor de titel ‘Microsoft Guru 2011’ of ‘Java Guru 2011’. De uiteindelijke winnaars ontvangen van Ordina een iPad en de titel ‘Masterguru’.
Ordina organiseert de Battle of the Gurus als onderdeel van zijn recruitmentcampagne. ‘We hechten veel waarde aan kennisdeling en -ontwikkeling', aldus Barend de Zoete, directeur van de ict-divisie van Ordina. ‘Dat willen we met deze actie laten zien. In de markt is heel veel kennis aanwezig. Met de Battle of the Gurus willen we de echte gurus op het gebied van Microsoft en Java eens op een ludieke manier in het zonnetje zetten. Zij kunnen zich met een onafhankelijke game onderscheiden van de rest. En natuurlijk kunnen ze daarna schermen met de titel ‘Masterguru'.'
Oplossen case
Professionals kunnen meedoen via www.battleofthegurus.nl. Na de eerste battle kunnen zij zelf collega's, vrienden en kennissen uitnodigen om tegen hen te strijden. In iedere battle krijgen de deelnemers vragen voor hun kiezen, waarmee ze hun kennis van Microsoft of Java kunnen bewijzen. Iedere gewonnen battle levert punten op. Na enkele weken worden de deelnemers met de meeste punten uitgenodigd om een finale te spelen. De finalisten wordt gevraagd om een case op te lossen. Uiteindelijk bepalen de Microsoft- en Java-communities welk antwoord zij het beste vinden.
Ordina is verkeerd bezig. Het bedrijf is een grote wanhoop geworden.
De aandeel van Ordina is binnen paar maanden bijna 50% gezakt. Met dit soort acties krijgen ze geen nieuwe collega’s.
ik kan niet anders zeggen dat dit vast een succes wordt. Bij Kadenza hebben we net de 4e editie achter de rug. Teams van 4 consultants strijden tegen elkaar met BI en DWH tools, tot het bittere einde.
Slimme actie, zonder meer. Ik ben van mening dat creativiteit en authenticiteit het wint in wervingsacties. Even los van hoe het aandeel Ordina er voor staat.