Progress Software introduceert Progress Situation-Based Promotion solution accelerator. Deze nieuwe solution accelerator is ontwikkeld voor telecom-dienstverleners en biedt hen real-time marketingtoepassingen. De nieuwe oplossing versterkt het Progress portfolio van telecom-oplossingen en stelt telecom-dienstverleners in staat om de klantervaring aanzienlijk te verbeteren.
De Situation-Based Promotion solution accelorator van Progress software biedt telecom-dienstverleners de mogelijkheid om in real-time gerichte, locatiegebaseerde reclame en gepersonaliseerde promoties te leveren op basis van patronen in het mobiel telefoongebruik van klanten, interessen, voorkeur voor specifieke sociale netwerken en andere klantrelevante profielen. Marketingmanagers profiteren van deze oplossing, doordat het direct voor een extra aankoopimpuls kan zorgen. Wanneer zij iemand real-time aanbiedingen en advertenties kunnen bieden op zijn mobiele telefoon, stimuleren zij hiermee een directe klantreactie. De oplossing verbetert ook de effectiviteit van direct marketing doordat de boodschappen en het aanbod gebaseerd zijn op persoonlijke criteria die relevant zijn voor de klant.
De Situation-Based Promotion solution accelorator is gebouwd op het Progress Responsive Process Management-platform en benut de unieke, ingebouwde, locatie-bewuste Progress Apama complex event processing-functionaliteit. Dit stelt telecom-dienstverleners in staat om meerdere marketingcampagnes te beheren door hen een combinatie te bieden van drie krachtige functies die voortdurend en in real-time draaien. Deze functies bestaan uit: diepgaand inzicht en analyse van patronen in belgegevens en aanbiedingen, detectie- en reactievermogen die het herkennen van patronen van gebruikers van mobiele devices en nauwkeurige voorspellingen mogelijk maken en de flexibiliteit om direct promotionele programma’s aan te passen wanneer dit noodzakelijk is. Dit betekent dat marketingmanagers real-time en historische bel- en gebruikerspatronen, locatiegegevens en persoonlijke voorkeuren van geselecteerde klanten kunnen verzamelen en analyseren. Op basis van deze informatie kunnen zij gerichte aanbiedingen doen met behulp van relevante criteria. Zij kunnen direct de reacties bekijken en campagnes in real-time aanpassen aan de hand van de resultaten van de promoties.