KPN breidt zijn Computerhulp-dienst uit met server-ondersteuning. De nieuwe dienst, die ICT Service is gedoopt, biedt ondernemers voor vijftien euro per maand ondersteuning voor maximaal vijf computers en bijbehorende randapparatuur. Abonnementhouders kunnen zeven dagen per week een gratis helpdesk bellen, of betaalde hulp over de kantoorvloer krijgen.
'Voor de introductie hadden we ook een vergelijkbare service, Computerhulp. Deze dienst bood echter geen ondersteuning van de server, terwijl ondernemers daar wel behoefte aan blijken te hebben', vertelt een woordvoerder van KPN.
ICT Service is gratis inbegrepen bij tweejarige Zakelijke Bellen & Internet abonnementen die voor september 2011 worden afgesloten. Bestaande abonnee's betalen vijftien euro per maand voor de dienst.
Ondernemers die de ICT Service van KPN afnemen, krijgen telefonisch hulp bij zaken als het herstellen van internet- en netwerkverbindingen, de installatie van een netwerk of printer, het openen van een bestand met de juiste software en het verhelpen van e-mailproblemen. De helpdesk is ook's avonds en in het weekend geopend.
Als het probleem niet telefonisch op te lossen is, wordt één van de honderd beschikbare monteurs ingeschakeld. KPN belooft dat de monteur uiterlijk de volgende werkdag ter plekke is. Daarbij geldt no cure, no pay en er zijn geen voorrijkosten. Wanneer het probleem wel wordt opgelost, zijn de kosten 20 euro per kwartier.
Ondersteuning KPN-diensten blijft gratis
Volgens de woordvoerder blijft de gratis helpdesk gewoon bestaan: 'Er hoeft niet betaald te worden voor service op de KPN telecomdiensten. Daarvoor hebben we een gratis helpdesk en een zakelijke storingsdienst. Alleen in het geval dat iemand moet langskomen voor ICT-problemen met hardware of software, zoals bijvoorbeeld het opschonen van een computer, wordt een bedrag van 20 euro per kwartier berekend. En dan ook nog alleen wanneer het probleem wordt opgelost.'