De wereldwijde mobiele advertentiemarkt is dit jaar goed voor een omzet 3,3 miljard dollar. Dit jaar zullen de wereldwijde inkomsten uit mobiele advertenties al verdubbeld zijn tot 3,3 miljard dollar, zo schat analistenkantoor Gartner. Die omzet zal meer dan verzesvoudigen tot 20,6 miljard dollar tegen 2015.
Vooral in mobile search en kaarten zitten de hoogste inkomsten, in video en audio zit de grootste groei. Mobiele advertenties zijn het nieuwe walhalla voor adverteerders en uitgevers, omdat daarmee klanten in specifieke contexten kunnen bereikt worden, waardoor de return van advertenties verhoogt. Tegen 2015 bedraagt mobiele reclame al 4 procent van het totale wereldwijde advertentiebudget, daar waar dat vorig jaar nog 0,5 procent was.
In Noord-Amerika en West-Europa wordt de sterkste groei verwacht. In West-Europa bedragen de mobiele advertentie-inkomsten dit jaar bijvoorbeeld zo'n 569,3 miljoen dollar. Tegen 2015 zou dat 5,1 miljard dollar moeten zijn.