Avaya zet een nieuwe stap in de ontwikkeling van Unified Communications (UC) voor mobiele werkers. De nieuwe oplossingen van Avaya one-X soft-client leveren een bijdrage aan Het Nieuwe Werken door een consistente gebruiksbeleving, mogelijk gemaakt door toepassingen van Avaya Aura Unified Communications.
Avaya's portfolio UC soft-clients voor mobiele werkers biedt onder meer ondersteuning voor nieuwe toestellen, waaronder Android-toestellen zoals de Samsung Galaxy II; Apple MAC OS met de Apple iPhone 3GS en 4G, RIM/Blackberry touchscreen-toestellen en toestellen die draaien op Symbian en Windows. Verder is er een nieuwe SIP-client voor Apple iOS op de iPad, de iPod Touch en de iPhone met de mogelijkheid voor UC en spraak via wifi en draadloze telefonienetwerken. De oplossing biedt informatie over bereikbaarheid van teamleden op alle Avaya eindstations en soft-clients (waaronder Microsoft OCS) en mobiele apparaten. De integrale gespreksgegevens, contactlijsten en spraakberichten staan op alle eindstations en soft-clients. Tot slot biedt het consolidatie van mobiele UC client-applicaties en beheer op één gevirtualiseerde server.