Exact introduceert een nieuwe versie van Exact Online Accountancy, de online boekhoudoplossing waarmee een accountant kan samenwerken met zijn klanten. De nieuwe versie speelt in op de veranderende rol van de accountant, waarbij de werkzaamheden steeds verder verschuiven van een administratieve naar een adviserende rol.
Exact Online Accountancy automatiseert de primaire processen van de accountant, waaronder de financiële administratie en het samenstellen van de jaarstukken. De controle op de boekhouding ligt bij de accountant waarbij klanten real-time kunnen meekijken. Nieuw is de mogelijkheid om klanten zelf bepaalde administratieve zaken uit te laten voeren. Daarbij gaat het om het doorvoeren van salarismutaties, fiatteren van wijzigingen en het uploaden van scans van facturen en andere financiële documenten. De scans kunnen door Exact Online ook automatisch worden verwerkt tot een boekingsvoorstel.
Met de nieuwe versie van Exact Online Accountancy is de accountant minder tijd kwijt aan dagelijkse administratieve handelingen en kan hij zich richten op zaken die meerwaarde creëren. De accountant kan ook eenvoudig de activa- en salarisadministratie voeren voor klanten die zelf de boekhouding beheren. De manier van samenwerken kan binnen Exact Online Accountancy per situatie worden aangepast aan de specifieke wensen van de klant.