Ict-dienstverlener Sogeti heeft softwarebedrijf Be Informed benoemd tot voorkeursleverancier. De dienstverlener gebruikt die software bij advisering over business process management. De dienstverlener leidt zijn businessanalisten op in het gebruik van de sofware bij klanten. Sogeti Demand & Architectuur Services, onderdeel van de ict-dienstverlener, en softwareleverancier Be Informed hebben de afspraken vastgelegd in een samenwerkingsovereenkomst.
De software wordt ingezet bij advisering over buysiness process management (bpm). Om bedrijfsfunctiemodellen te beschrijven en business process management-systemen te implementeren gebruikt Sogeti de methodiek Pronto (Process Ontology).
De dienstverlener: 'Die methodiek en de software van Be Informed zijn gebaseerd op het samenstellen van een zogenaamde ‘ontologie', een manier van modelleren waarbij het niet meer nodig is alle processen specifiek en in detail te beschrijven. In plaats daarvan wordt een meer generiek procesmodel gedefinieerd waarbij specifieke processen run-time kunnen worden afgeleid. Dat wordt ook wel dynamic of adaptive case management genoemd.'
Volgens Sogeti sluit de software van de leverancier uit Apeldoorn aan op de manier van werken van Sogeti Demand & Architecture Services.