Rackspace Hosting, specialist in hosting en cloud computing, voegt managed support toe aan zijn Europese cloud-platform. Het combineert de schaalbare on-demand servers met monitoring en ondersteuning bij problemen.
Cloud servers met managed service levels maken it-omgevingen schaalbaar in combinatie met de zekerheid van de continue assistentie van het support-team, aldus de cloudaanbieder. Managed Services voor de Europese cloud omvat onder meer 24 uur per dag monitoring en snelle respons bij issues. Naast support-team krijgen klanten zelf ook beheerrechten en monitoring alerts voor hun cloud servers. Daarnaast kunnen zij het support-team machtigen direct problemen te verhelpen zodat er optimale uptime kan worden gerealiseerd. Verder biedtde onderneming technisch advies om klanten te helpen bij toekomstige groei van hun cloud-omgeving.
De diensten ondersteunen verschillende besturingssystemen, waaronder Microsoft Windows 2008 R2 Enterprise 64-bit, Ubuntu 10.4, (Lucid Lynx) en Red Hat Enterprise Linux 5.4. Ook wordt support geleverd voor applicatieinfrastructuren als Apache, MySQL, PHP, .Net/IIS en Microsoft SQL Server Standard Edition 2008 R2.