HP heeft zijn Nederlandse uitwijkcentrum verhuisd van Nieuwegein naar Gouda. Het nieuwe ‘recovery center’ is toegespitst op voorzieningen voor efficiënte en betrouwbare disaster recovery- en business continuity-diensten. HP kan zodoende snellere hersteltijden garanderen zonder al teveel dataverlies.
Vanuit het uitwijkcentrum verleent HP services aan bedrijven die tijdelijk en onverwacht geen beschikking hebben over hun eigen ict-locatie en infrastructuur. Zo is er een scala aan server- en storage-oplossingen beschikbaar en is er plaats voor 120 uitwijkwerkplekken. Deze zijn binnen 24 uur op te schalen naar vijfhonderd werkplekken, in een volledige kantooromgeving. Naast de fysieke uitwijkmogelijkheden biedt HP tevens online back-up en online replicatiediensten. Daarmee biedt HP voor klanten feitelijk een tweede of uitwijkdatacenter als dienst. Dit helpt klanten om na een calamiteit met minder dataverlies sneller weer operationeel te zijn.
Business continuity
HP biedt naast deze continuïteits- en recovery services vanuit het uitwijkcentrum tevens dienstverlening op het gebied van business continuity. Samen met de klant identificeert HP de kritieke bedrijfsprocessen en beschikbaarheidseisen die in een business continuity-strategie worden verwerkt. HP geeft deze strategie vorm en zorgt voor het testen en onderhoud volgens internationale normeringen.
HP heeft wereldwijd zestig uitwijkcentra in veertig landen. De recovery centers werken samen om bijvoorbeeld klanten met wereldwijde aanwezigheid te ondersteunen, kennis te delen en ze fungeren als elkaars ‘back-up'.