Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) implementeert een nieuw contentmanagementsysteem van GX Software. Met deze GX WebManager verwacht het NBTC over ruimere mogelijkheden op het gebied van online marketing te kunnen beschikken dan met het huidige cms-pakket SDL Tridion. De implementatie van GX Webmanager zal naar verwachting binnen enkele weken worden afgerond.
Het NBTC zocht een oplossing waarmee het flexibeler kan inspelen op de individuele wensen van bezoekers in binnen- en buitenland. Het bureau wil via het cms vragen en wensen van bezoekers kunnen opslaan en koppelen aan relevante bedrijven en instellingen. Door met GX Software in zee te gaan verwacht het NBTC de klantbetrokkenheid via online doelgroepsegmentatie te kunnen vergroten. Uiteindelijk moet het aantal webbezoekers stijgen.
Het NBTC is een stichting die verantwoordelijk is voor de wereldwijde promotie van Nederland. Het beschikt over een netwerk van elf vestigingen en drie vertegenwoordigingen. Centrale aansturing vindt plaats vanuit het hoofdkantoor in Leidschendam. In totaal heeft het NBTC zo'n honderdvijftig medewerkers in dienst. Het bureau ontvangt een rijksbijdrage van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie. De overige inkomsten ontvangt het NBTC hoofdzakelijk door deelname van partners aan marketingcampagnes.
En Fatwire vervangt GX bij KPN.
En SDL vervangt Fatwire bij de Postbank/ING.
En zo kunnen we nog wat meer cms-vervangingsrondjes maken.
Wat is de nieuwswaarde van dit artikel?