Progress Software brengt de tweede grote release van de Progress Responsive Process Management (RPM) suite op de markt. De RPM R2.0 suite biedt ondernemingen een krachtige softwareoplossing die hen helpt om veranderingen aan te brengen in hun bedrijfsprocessen in reactie op patronen die toekomstige business events signaleren, zoals kansen en bedreigingen. Dit stelt ondernemingen in staat om een betere bedrijfsprestatie te realiseren.
De RPM R2.0 suite van Progress Software biedt it-professionals en zakelijke gebruikers een onbeperkt inzicht in omvangrijke, afzonderlijk datasilo’s en maakt het bovendien mogelijk om events die potentieel van invloed zijn op de onderneming te correleren, analyseren en hierop te anticiperen, aldus de leverancier. Even belangrijk zijn de mogelijkheden die gebruikers worden geboden om verbeteringen aan te brengen aan bedrijfsprocessen zonder hun it-infrastructuur te verstoren of bestaande systemen te vervangen. Deze uitgebreide functionaliteit wordt beheerd via de geavanceerde Progress Control Tower R2.0.
De nieuwe suite bestaat uit een eenvoudig te gebruiken, browser-gebaseerde, interactieve interface, genaamd de Progress Control Tower, in combinatie met Progress Actional Business Transaction Management- (BTM), Progress Apama Complex Event Processing- (CEP) en Progress Savvion Business Process Management(BPM)-platformen.
Er zijn verschillende nieuwe toevoegingen binnen Progress Control Tower R2.0, zoals: krachtige, nieuwe organisatiebrede oplossingen voor samenwerking (blogs, wiki’s, kalenders en documentuitwisseling); uitgebreide verbeteringen van bedrijfsprocessen, waaronder webgebaseerde gezamenlijke modellering; een nieuwe functie die zakelijke gebruikers ruime mogelijkheden biedt om processen, gebeurtenissen en transacties te doorgronden en updates te initiëren voor alle views binnen hun portal. Zij kunnen deze vervolgens koppelen aan de gegevens die zij nodig hebben om verschillende procestrends, nieuwe winstkansen en potentiële bedreigingen zichtbaar te maken; aanpasbare, portaalgebaseerde mash-ups die content vanuit meerdere bronnen, zoals alerts, sociale media, interne en externe data en interactieve analytics combineert. Hiermee beschikken bedrijfsanalisten over rolgebaseerde, multi-view interfaces die zijn afgestemd op hun persoonlijke wensen.