Olbico integreert datakwaliteit services in Salesforce.com. De services zijn ontwikkeld om vervuiling in crm te voorkomen en dat de klant continue kan beschikken over actuele, correcte, complete en unieke informatie. De duplicatie service is een unieke service en zorgt voor een intelligente invoercontrole ter voorkoming van dubbele records. De informatie service controleert en verrijkt de data met externe bronnen.
Olbico, specialist op het gebied van datakwaliteitsverbetering, komt met een volledig geïntegreerde duplicatie service in Salesforce.com. Bij het opvoeren van klantdata in Salesforce.com, zorgt deze service voor een intelligente invoercontrole, die voorkomt dat er dubbele bedrijvenrecords en contactpersonen ontstaan.
Daarnaast lanceert Olbico een informatie service waarmee bedrijfsgegevens en adressen automatisch ingevoerd worden in Salesforce.com. Doordat de informatie service een realtime koppeling heeft met bronnen als het Handelsregister, Dun & Bradstreet en Cendris beschikken gebruikers van Salesforce.com continu over actuele, correcte en complete informatie. In het bestaande klantenbestand worden bedrijfsgegevens hierdoor automatisch gemuteerd. Via de informatie service kunnen prospects tevens worden geselecteerd, direct worden ontdubbeld met het klantenbestand en automatisch worden toegevoegd aan Salesforce.com.
Dit is een eenvoudige en nuttige dienst want welke organisatie heeft de B2B klant- en prospectdata serieus op orde? Bijna niemand want data governance is complex door de vele facetten, betrokken personen, afdelingen en processen. Deze service voorkomt (bij invoer) en herstelt veel ellende.
En wie zegt dat de kwaliteit van de bronnen als het Handelsregister, Dun & Bradstreet en Cendris up to date is?