OpenText Corporation heeft haar Web Experience Management aanbod uitgerust met een aantal verbeteringen op het gebied van rich media. Hierdoor beschikken marketeers over nieuwe tools om het wereldwijde online publiek te boeien met visueel aantrekkelijke content en dynamische interactieve ervaringen via zowel het web als op mobiele apparaten. Ook biedt het nieuwe platform verbeteringen voor optimalisering van de webervaring van de gebruikers.
De nieuwe Web Experience Management release van OpenText Corporation beschikt over een nieuwe geïntegreerde Web Media Management module die elk type digitale media opmaakt, zodat het direct geschikt is voor het web en eenvoudig toegankelijk is voor zowel beheerders als makers van content. Hierdoor kan multimediale content integraal onderdeel uitmaken van de complete webervaring die wordt geleverd aan consumenten via verschillende apparaten, zoals smartphones, laptops en tablets.
Time to market is een andere cruciale factor voor elke marketeer. Web Experience Management stelt marketeers in staat om hun online publiek sneller en in realtime te bereiken door verbeterde bewerkingstools te bieden waarmee ook de gewone medewerker een grote verandering op de site kan doorvoeren. Dit biedt marketingorganisaties de mogelijkheid om meer controle over de content te hebben zonder al bij simpele wijzigingen de hulp in te moeten schakelen van technische experts.
Daarnaast biedt Web Experience Management marketeers optimalisatiefuncties die het makkelijker maken om de gebruiker contentsuggesties te geven en metadata te optimaliseren, zodat het eenvoudiger wordt content te zoeken en te vinden. Dit is essentieel voor het leveren van relevante, gepersonaliseerde content aan specifieke doelgroepen. Web Experience Management bevat ook functionaliteiten van OpenText Web Recommendations en OpenText Semantic Navigation voor zinvolle, interactieve ervaringen die bezoekers helpen bij het vinden van relevante en dus nuttige informatie. Dit vergroot de kans op een tweede of derde bezoek aam de site en stimuleert loyaliteit.
Een ander cruciaal element in het optimaliseren van de webervaring van bezoekers is het uitgebreid analyseren van het webverkeer en de sociale activiteiten op de site. Met Web Experience Management kan het marketingteam trends herkennen die gelinkt kunnen worden aan specifieke bedrijfsdoelstellingen, campagnes, evenementen of ‘key performance indicators’.