Twitter wordt steeds vaker een geduchte concurrent van e-mail als intern communicatiemiddel. Zo gebruikt 24 procent van de werknemers in de dienstverlening eerder Twitter dan e-mail om collega's op de hoogte te houden van wat ze doen. Dit blijkt uit de jongste Randstad Werkmonitor. Onderzoeksbureau Blauw Research deed onderzoek onder 810 werkende Nederlanders.
Eveneens 24 procent van de jonge werknemers gebruikt in dit opzicht eerder Twitter dan e-mail. Ook onder 21 procent van de hoogopgeleiden is het sturen van een tweet populairder dan een e-mail om collega's op de hoogte te houden.
In totaal gebruikt ongeveer 15 procent liever Twitter dan e-mail. Voor mannen ligt dit percentage met 18 procent iets hoger. Vrouwen hebben in 12 procent van de gevallen een voorkeur voor Twitter.
Atos Origin
Ict-dienstverlener Atos Origin zag de opkomst van social media als concurrent van e-mail al eerder. Het bedrijf gaat de komende jaren volledig stoppen met e-mail. Atos ontwikkelt een platform waarin de werknemer via verschillende social media-kanalen in contact staat met de buitenwereld.
Passende vacature
Uit hetzelfde onderzoek van Randstad blijkt ook dat steeds meer werkzoekenden social media inzetten bij het vinden van een passende vacature. Bijna een kwart van de werknemers (22 procent) gebruikt alleen nog maar social media om vacatures te zoeken.