Fortinet leverancier van systemen voor netwerkbeveiliging en UTM-systemen, maakt bekend dat het nieuwe technologiespecialisaties voor zijn internationale Gold en Silver Partners ingevoerd heeft. Het nieuwe partnerprogramma moet de strategie van Fortinet ondersteunen om via de verkoop van de FortiMail, FortiWeb, en FortiDB productlijnen complete oplossingen voor de IT-beveiliging aan te bieden.
Het FortiPartner Program (FPP) van Fortinet is gebaseerd op vier niveaus: Gold, Silver, Bronze en Managed Security Services Providers (MSSP’s). Om een eerlijke selectie en indeling van die partners in het topniveau te garanderen, baseert Fortinet zich op het engagement van deze partners. Centraal in het programma van Fortinet staan waardecreatie, inzet en incentives, via voordelen zoals aantrekkelijke winstmarges, toegang tot marketingprogramma’s en verkoopinstrumenten, technologisch leiderschap en een superieur opleidings- en certificeringprogramma.
De technologiespecialisaties van Fortinet moeten de Gold en Silver Partners helpen om hun voordeel te doen met nieuwe kansen op de markt voor IT-beveiliging, terwijl die partners binnen de distributiekanalen van Fortinet op een grotere differentiatie en beloning kunnen rekenen. Om voor een van de specialistenprogramma’s in aanmerking te komen, moet aan duidelijke vereisten op het vlak van verkoopcijfers, technische certificatie en marketingactiviteiten voldaan zijn.
"Fortinet blijft marktaandeel winnen en een hogere omzet boeken dankzij zijn technologische prestaties en innovaties, maar ook dankzij zijn gerichte strategie die het voor zijn distributiekanalen uitgewerkt heeft en die op differentiatie en incentives steunt," zegt Theo Schutte, Country manager Nederland. "We verbeteren ons partnerprogramma voortdurend, om zo verkopers die een toegevoegde waarde bieden en die een stevige positie op hun thuismarkten hebben, aan te trekken en te behouden. Omdat er elk kwartaal meer dan 200 partners zich internationaal aansluiten, gaan we met de nieuwste specialisaties onze distributiekanalen verder structureren en onze waardevolle partners, die echt in ons merk en onze technologie en producten investeren, belonen."
De vier nieuwe programma’s voor Technologiespecialisatie zijn:
• FortiMail en FortiWeb Specialist: Silver of Gold Partners van Fortinet kunnen zich in twee specifieke productgroepen van Fortinet specialiseren: FortiMail (beveiliging van e-mail) en FortiWeb (webapplicatie en XML firewalls). Met deze twee technologiespecialisaties hebben partners:
o Toegang tot het hoogste kortingniveau van het FortiPartner Program (niveau van Gold Partner)
o Toegang tot marketingprogramma’s en promotiecampagnes voor FortiMail en/of FortiWeb
o Voorrang in toegang tot programma’s om zich als bedrijf te differentiëren bij de invoering van nieuwe versies van FortiMail en/of FortiWeb
o Het recht om het logo FortiMail Specialist en/of FortiWeb Specialist te gebruiken om meer naambekendheid te verwerven.
• Fortinet Technology Expert is het hoogste specialisatieniveau en is voorbehouden voor Gold en Silver Partners die over een FortiGate-certificatie beschikken en die al zowel als FortiMail Specialist en als FortiWeb Specialist gekwalificeerd zijn. Fortinet Technology Experts hebben recht op de grootste kortingen op het hele productaanbod van Fortinet en worden door Fortinet omschreven als ‘best partner’.
• FortiDB Partnership is bedoeld voor MSSP’s, consultancybedrijven of systeemintegrators die gegevensbanken beveiligen of auditdiensten verlenen en die werken voor derde partijen die geregeld externe audits moeten ondergaan en waarvan de gegevens als persoonlijk of vertrouwelijk beschouwd worden.
Marcel Elberse, Line of Business Manager Network Integration & Security bij Dimension Data: "De wijzigingen in het partnerprogramma en uitbreiding van de productlijn biedt nieuwe zakelijke mogelijkheden voor partners. We zijn daarom blij dat we deel uitmaken van het vernieuwde partnerkanaal van Fortinet. We voeren een gemeenschappelijke strategie op basis van technische kennis, een uitgebreide verkoopondersteuning en diensten met toegevoegde waarde."
Tot juni 2011 loopt een startcampagne voor de nieuwe specialisatieprogramma’s van Fortinet om nieuwe Technology Specialists aan te trekken. Fortinet zal zijn partners bijstaan op het vlak van verkoop, technologie en marketing en stelt alle middelen en processen ter beschikking die nodig zijn om nieuwe klanten te bereiken, om kennis te ontwikkelen en om producten.
Meer informatie is te vinden op: http://www.fortinet.com/partners/